Koncepcja Pracy Przedszkola

NASZE MOTTO:

„Lubię Cię taką(takim),  jaka (jaki) jesteś

Wierzę w twoje zdolności

Gdy mnie potrzebujesz-

jestem dla Ciebie

Najpierw spróbuj samodzielnie”

 

„PRZEDSZKOLE PRZYJAZNE DZIECKU”

WARTOŚCI , KTÓRE UZNAJEMY ZA NAJWAŻNIEJSZE W PRACY NASZEGO PRZEDSZKOLA

  • SAMODZIELNOŚĆ –uważamy ,że dążenie do samorozwoju stanowi podstawę radzenia sobie w życiu, przyczynia się do podejmowania działań , nabywania przez dzieci wiedzy i umiejętności zgodnie z jego możliwościami rozwojowymi;
  • BEZPIECZEŃSTWO- dokładamy wszelkich starań , aby zapewnić dzieciom właściwą opiekę, potrzebę swobodnej i bezpiecznej zabawy oraz stworzyć dla każdego dziecka optymalne warunki rozwoju psychofizycznego
  • PROFESJONALIZM-w pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej nauczyciele  wykorzystują gruntową, rzetelną wiedzę na temat potrzeb rozwojowych dzieci;
  • WSPÓŁPRACA- współpraca i partnerstwo z rodzicami jest warunkiem osiągania celów , dobrych relacji , wsparcia , budowania atmosfery zaufania i celowości działań pedagogicznych i wychowawczych nauczycieli i rodziców ;

PRIORYTETY PRACY PRZEDSZKOLA

I.Wspieranie uzdolnień  oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego potencjałem i możliwościami rozwojowymi.

  • Tworzenie warunków do adaptacji dziecka w przedszkolu.
  • Obserwowanie dziecka, diagnozowanie umiejętności i zainteresowań.
  • Organizowanie pomocy psycholog- pedagogicznej.
  • Realizacja przyjętych przez przedszkole programów wychowawczo- dydaktycznych.

II. Dbanie o to, aby rodzice byli  współautorami sukcesów swoich dzieci i partnerami w działaniach przedszkola.

  • Przedstawienie rodzicom wyników obserwacji i diagnoz pedagogicznych.
  • Organizowanie spotkań rodziców ze specjalistami.
  • Ustalenie terminów konsultacji pedagogicznej.
  • Włączanie rodziców do organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych.
  • Zachęcanie rodziców do aktywnego udziału w życiu przedszkola.
  • Informowanie rodziców o działaniach przedszkola na stronie internetowej mediach i portalach społecznościowych.
  • Pozyskiwanie informacji o pracy przedszkola.

III.Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym, powiatowym, wojewódzkim i ogólnopolskim.

  • Udział dzieci i rodziców w różnorodnych konkursach i akcjach na terenie miasta i kraju.
  • Promocja działań przedszkola w środowisku lokalnym i ogólnopolskim –wykorzystanie strony internetowej i facebooka oraz mediów lokalnych.
  • Współpraca z różnymi instytucjami, placówkami oświatowymi.
  • Badanie losów absolwenta.

IV.Promowanie działań ekologicznych w pracy przedszkola.

  • Realizacja, działań planów i programów ekologicznych.
  • Udział w akcjach i zbiórkach surowców wtórnych.
  • Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz środowiska.
  • Udział dzieci i rodziców w konkursach ekologicznych.
  • Informowanie o podjętych działaniach ekologicznych środowisko.

NASZ ABSOLWENT:

  • Ma pozytywny obraz samego siebie .
  • Ma świadomość własnej tożsamości .
  • Dba o swoje zdrowie i bezpieczeństwo.
  • Szanuje przyrodę
  • Jest przygotowany do podjęcia nauki w szkole.
  • Jest samodzielny w samoobsłudze, podejmowaniu swoich decyzji i wyborów, organizowaniu sobie wolnego czasu.
  • Nie boi się wyrażać własnych opinii. Jest komunikatywny.
  • Zachowuje się kulturalnie , stosuje na co dzień zwrotu grzecznościowe.
  • Zna swoje prawa i korzysta z nich.
  • Jest aktywny , dociekliwy i poszukujący .
  • Rozwija swoje zdolności i zainteresowania.
  • Rozumie świat i wartości i w nim nagromadzone.
  • Jest tolerancyjny i otwarty wobec innych.
  • Współpracuje w grupie z innymi.
  • Dostrzega i szanuje potrzeby drugiego człowieka.
  • Wyraża swoje emocje , przeżycia i uczucia w sposób kontrolowany , akceptowany społecznie.
  • Aktywnie uczestniczy w życiu rodziny.
  • Zna i kultywuje tradycje rodzinne i narodowe.
  • Szanuje i kocha swoją „ małą ojczyznę” i swój kraj.

 

DALSZA PRACA NAD KONCEPCJĄ PRZEDSZKOLA:

– Raz w roku podejmowana będzie analiza i dyskusja z Radą Pedagogiczną nad Koncepcją w celu wniesienia ewentualnych zmian, modyfikacji.

-Zmiany będą wprowadzone przy udziale całej Rady Pedagogicznej.

– Modyfikacja koncepcji wspólnie z rodzicami na zebraniach grupowych- raz w roku

– Rodzice zostaną zapoznani z koncepcją Pracy Przedszkola podczas zebrań z rodzicami oraz poprzez zamieszczenie na tablicy informacyjnej oraz stronie internetowej przedszkola